1. Lépjünk be a vezérlőpultba: Start-menü -> Vezérlőpult menüpontba
  2. Kattintsunk duplán a "Hálózati kapcsolatok" ikonra
  3. Kattintsunk duplán az "Új kapcsolat varázsló" ikonra vagy válasszuk a "Fájl" menüből az "Új kapcsolat..."menüpontot
  4. A megjelenő ablakban kattintsunk a "Tovább" gombra
  5. Válasszuk a "Kapcsolódás az internethez" lehetőséget, majd kattintsunk a "Tovább" gombra
  6. A következő ablakban válasszuk a "Kézzel állítom be a kapcsolatot" lehetőséget, majd kattintsunk a Tovább gombra
  7. Válasszuk ki a "Kapcsolódás felhasználónevet és jelszót igénylő szélessávú kapcsolat segítségével" lehetőséget, majd kattintsunk a "Tovább" gombra
  8. Írjuk be az internetszolgáltató nevéhez, hogy "Mobillan", majd kattintsunk a "Tovább" gombra
  9. Írjuk be a szerződésben szereplő felhasználónevünket, utána adjuk meg a jelszót, és erősítsük meg, majd kattintsunk a "Tovább" gombra
  10. Jelöljük ki a "Parancsikon elhelyezése az Asztalon ehhez a kapcsolathoz" opciót, majd kattintsunk a "Befejezés" gombra
  11. Kattintsunk duplán az Asztalon megjelenő Mikrowlan ikonra, majd a megjelenő ablakban kattintsunk a "Csatlakozás" ikonra
A levelező program beállításainál a következő dolgokra kell figyelnünk:
  • Bejövő levelek kiszolgálója: IMAP protokollt használ
  • Bejövő levelek kiszolgálója: Hitelesítést igényel (sima jelszó, nem TLS)
  • Kimenő levelek kiszolgálója: SMTP protokollt használ
  • Kimenő levelek kiszolgálója: Hitelesítést igényel (a bejövő fiókkal azonos adatok)
  • Felhasználónév: minden esetben a teljes email cím
  • Jelszó: a szolgáltatótó által megadott jelszó
  1. Elõször nézzük meg, nem lazult-e (esett-e) ki az utp kábel a számítógépbõl, és világít-e a hálózati kártyán az aktivitást jelzö kis zöld (esetenként sárga, piros) lámpa.
  2. Nézzük meg a gépünk IP címét, ennek módja külöbözõ lehet operációs rendszertõl függõen. Ha van 192...vel kezdõdõ cím, akkor a hálózat a számítógépig rendben van.
  3. Nézzük meg a gépünk tûzfal védelmét, elõfordul, hogy néhány tûzfal úgy érzékeli az internet kapcsolat folyamát, mintha egy készülõ gépfeltörés lenne folyamatban, ezért sajnos kitiltja az internet kapcsolatot.
  4. Futtasunk Antivírus programot, sajnos napjainkban egyre több olyan vírus is felütötte fejét, amelyek képesek az internet kapcsolatot lassítani, esetenként leállítani.


Ha mindez nem sikeres, hívjuk a Mobillan-Sat ügyfélszolgálatát a 06 70/613-55-39-es vagy 06 92/312-270 számon.